Beställnings- och leveransvillkor
Allmän information
FINROD, org.nr: 0459433-6; säljer och tillverkar fiskespön till företag och privatpersoner i Finland.
Dessa leveransvillkor gäller för beställningar som görs i vår webbutik och för liknande leveranser.
Dessa villkor och bestämmelser gäller 20.7.2023 från.
Vi kan ensidigt ändra våra leveransvillkor från tid till annan, så vänligen kontrollera våra leveransvillkor varje gång du beställer produkter från vår webbutik.
Produkter och produktpriser
Egenskaper och priser för produkterna i webbutiken framgår av produktbeskrivningen för varje produkt.
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveransavgifter, så vänligen kontrollera relevant produktsida.
Kontrollera priserna i kundvagnen innan du godkänner beställningen.
Priserna på produkterna inkluderar moms, vilket kommer att anges i kundvagnen och i orderbekräftelsen.
Leveransavgifter
Eventuella leveranskostnader som kan debiteras för en beställning beror på själva produkten (t.ex. vikt, förpackning) och den valda leveransmetoden och läggs automatiskt till det totala beloppet för beställningen.
Du kan se de leveranskostnader (om några) som kommer att tillämpas på din beställning i din kundvagn innan du accepterar beställningen.
Beställning och avtal
Du kan beställa produkter på vår webbshopwebbplats genom att lägga dem i din varukorg, bekräfta din beställning och betala för innehållet i din varukorg i betalningstjänsten.
När du beställer från vår webbutik måste du ha läst och godkänt våra aktuella leveransvillkor.
Du förstår att din beställning, när den har accepterats och bekräftats av oss, är bindande, förutom i den utsträckning som ångerrätten nämns nedan, och skapar ett avtal med dessa leveransvillkor mellan oss.
Betalning och betalningsmetoder
Du kan betala för din beställning med de betalningsmetoder som beskrivs i webbutiken och som finns tillgängliga i kundvagnen.
Order- och betalningsbekräftelse
Efter en lyckad beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-postadress, så ange din e-postadress när du gör din beställning.
I orderbekräftelsen bekräftas också den betalningsmetod som använts.
Om vi av någon oväntad anledning inte kan bekräfta din beställning kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.
Leveransmetod
Vi levererar din beställning med hjälp av någon av de leveransmetoder som anges på vår webbplats och som du väljer när du gör din beställning.
Leveranstid
Våra vanligaste leveranstider inom Finland är 7 dagar, beroende på beställning och leveranssätt.
Eventuella mer exakta tider kommer att anges i samband med produktalternativen.
Ångerrätt och villkor för återbetalning
Om du är konsument har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att ångra beställningen genom att meddela oss detta senast 14 dagar efter mottagandet av varan eller det sista varupartiet eller, om det är fråga om regelbunden leverans av varor, ta emot det första partiet av varor.
Avbokningsmeddelandet måste göras tydligt på vårt avbeställningsformuläreller genom att skicka den tillsammans med de varor som ska returneras som en skriftlig förklaring.
Ångerrätten gäller endast och följaktligen måste de produkter som ska returneras vara i originalförpackning, oanvända och väl förpackade för att kunna returneras.
Om transaktionen annulleras måste varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter det att meddelandet om annullering har lämnats till vår returadress nedan.
Vid behov ska den som returnerar varan bevisa att den returnerats inom tidsfristen, till exempel med hjälp av ett returkvitto.
Den returnerande parten måste betala kostnaderna för returen.
Dessa kostnader kommer inte att återbetalas till den som returnerar varan.
När du returnerar en levererad order ska du ange ditt namn och dina kontaktuppgifter samt ditt kontonummer för återbetalning.
Vi återbetalar utan dröjsmål de pengar som du har betalat för beställningen i enlighet med konsumentskyddslagen.
Vår returadress:
FINROD
Sulantie 16-18
04300, TUUSULA
Kontroll av försändelse, fel och problem
Kontrollera leveransen så snart du har mottagit den.
Om produkten försvinner eller skadas under transporten, eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning eller är felaktig, ber vi dig att meddela vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 dagar, så kommer vi överens om hur felet ska åtgärdas.
I konsumenttransaktioner följer vi de obligatoriska konsumentskyddslagarna om ansvar för defekter.
Begränsning av ansvar
FINROD ansvarar inte för indirekt eller direkt skada eller annan skada som har samband med beställning, leverans eller produkt eller något av ovanstående, utom i den mån annat följer av tvingande bestämmelse i konsumentskyddslagen eller annan tvingande lag avseende sådan skada.
Meningsskiljaktigheter
Vi strävar efter att lösa eventuella tvister om din beställning genom överenskommelse i första hand, så vänligen kontakta vår kundtjänst i första hand för att lösa ärendet.
Om oenigheten om köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden ( www.kuluttajariita.fi ) för avgörande. Innan ärendet tas upp till konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta magistraternas konsumentrådgivning ( www.kuluttajaneuvonta.fi ).
Kundservice
Vår personal hjälper dig med alla frågor du kan ha om din beställning.
Vänligen kontakta oss om du har några frågor.
Du kan nå oss via e-post info@finrod.fi eller genom att använda kontaktformuläret på sidan Kontakta oss.